رومانسياتمشاهير

حكاية خطوبة نهال ومصطفى لما أخذ التورته وهرب … غرام وانتقام!

الغرام يعقبه الانتقام يمر ويتطور عبر الأجيال وتتعدد الوسائل الانتقامية بين المغرمين، حكاية نهال ومصطفى أحدثت ضجة كبيرة في العالم العربي وانتشرت بشدة عبر مواقع التواصل الاجتماعي واشتهر الهاشتاج باسم “مصطفى والتورتة”.

يوم خطوبة لنهال

انتقلت حكاية نهال على لسانها في بعض جروبات الفيس بوك فقالت في يوم خطوبتها حدثت أشياء غريبة من ناحية مصطفى وأهله وهي أن معظم أهله لم يحضروا ولا أصحابه وأن ما حضر منهم لم يسلم عليها ولم يبارك لها، وبعد مرور وقت من الفرح بدأ يتصرف مصطفى بغرابة وتوتر فعندما طلبت منه أن يلبسها الشبكة تحجج وقال لها أن الجاتوه والشربات وقع عليها وأنه يُأجل تلبيس الدهب لبعد البوفيه ثم بعد قليل وجدت أهله يصرخوا بشدة إن خاله تعب وجروا جميعاً وراءه وتركوا الحفلة.

أكملت نهال كلامها بنوع من الكوميديا وقالت إنها اكتشفت بعد اختفاء مصطفى عريسها وأسرته أنه أخذ التورته معه وأنها ظلت تبحث عنه في كل مكان فوجدته يصرخ أن خاله تعبان ويلطم ويصدر بعض التصرفات الغريبة، وهي في صدمة قوية لم تستوعب ما حدث.

بوست نهال على السوشيال

رد مصطفى على بوست نهال وقال لها “تصدقي صعبتي عليا، حلو الشو ده، مفيش حتة كده لله يا محسنين؟ إنتي اصغر من إني أرد عليكي وأنا بجد ندمان على معرفتك مش ندمان علي اللي حصل ولو حابة تتكلمي احكي للناس الحكاية من البداية يا أبلة، بجد أنا ندمان على وقتي معاكي.. أنا حبيتك بجد بس إنتي للأسف ماتستاهليش الحب ده وكان لازم دي تبقي نهايتك”.

رسالة مصطفى لنهال بعد هروبه

بعد ما حدث في القاعة تذكرت نهال أنه أخذ الشبكة منها قبل الخطبة بأيام بحجة أنه يتركها معه ليلبسها لها يوم الخطوبة، وبعد ما حصل اللى حصل بعتلها مصطفى رسالة يقول فيها “مبروك يا عروسة عشان تبقي تسمعي كلام اللي حواليكي كويس، وتمشي اللي في دماغك كويس، معلش أنا عاذرك أصل المفاجأة بتاعتي بكل المفاجآت بتاعتك، وتاني ألف مبروك يا عروسة، ويارب تكوني مبسوطة والقلم ده يعلمك، تتعاملي إزاي مع اللي بعدي، ده لو عايزة تعيشي وتفتحي بيت”.

تحولت قصة مصطفى لتريند على السوشيال ميديا وانقلب ضده الكثير من الناس انتقاماً لما فعله في خطيبته وانتشر الحدث بسرعة كبيرة من خلال الإنترنت وأصبح الأمر كما تدين تدان.

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

إغلاق
%d مدونون معجبون بهذه: